Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor januari 2015?

December is bijna voorbij... Tijd voor een nieuw schrijfdoelentopic! Hier kun je je doelen en vorderingen bijhouden. Wat zijn je schrijfdoelen voor januari, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Rustig terugblikken op afgelopen maand kan hier. Terugblikken op het afgelopen jaar en schrijfplannen maken voor het nieuwe kan hier Veel succes en plezier!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil op dezelfde voet voortgaan: lezen en oefenen en oefenen en mijn gevoel volgen. Daarbij opletten dat ik niet verzand in: zo lijkt het me wel wat, want dan kom ik niet vooruit. Van Thérèse heb ik: "Wie ben jij als schrijver" uitgeprint; daar ga ik mee aan de slag... dat lijkt me nu een goed idee na het min of meer debacle van mijn slotoefening.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil in januari het herschrijven van deel 1 van mijn boek afmaken en daarna evalueren hoe dat gegaan is en het herschrijfplan aanpassen/aanvullen om met deel 2 verder te kunnen. Daarbij moet ik ook weer even kijken welke proeflezers ik inschakel en op hun feedback wachten. Verder is er een aantal schrijfwedstrijden waar ik me mee bezig kan houden, met name de Sofamonologen. En 'wie ben jij als schrijver' staat hier ook op het lijstje!

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
IK wil in januari de ruwe versie van mijn verhaal afhebben en een kort verhaal weer doorlezen zodat ik daar later mee aan de slag kan.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Mijn manuscript (verhaal voor kinderen rond de 11 jaar) is bijna af. Deze maand wil ik het echt gaan afronden. - Ik werk met een fotograaf aan een project. Het stond even stil, maar binnenkort gaan we weer volop aan de gang met fotograferen en interviewen.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil in januari verder schrijven aan mijn groot verhaal, verder werken aan mijn blogberichten en schrijven voor wedstrijden. Maar ik wil er ook op letten dat het niet teveel wordt. Verder wil ik vooral ook veel lezen, om zo ook meer te leren.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lezen en schrijven, maar vooral nadenken. Veel verhalen geschreven voor wedstrijden vorig jaar. Ik wil in kaart brengen waar ik zelf over schrijven wil. Wat vind ik interessant? Dat kwam uit de zelfreflectie van Thérèse hier op de site.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verhalenbundel: - verhaal 12 nalezen - verhaal 13 nalezen - nog wat sleutelen aan synopsis en begeleidende brief - insturen naar uitgeverijen Verhalenwedstrijden: - De Sofamonologen (deadline 01/02) - John Flanders Prijs (deadline 21/05) - Zwaarden van knoflook (deadline 30/05) Roman - Proloog herschrijven - Hoofdstuk 1.1 herschrijven - Hoofdstuk 1.2 herschrijven - Hoofdstuk 2.1 herschrijven

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor januari: Schrijf- & illustratiewerk - OP (start 90 km) 96/100/100, pr 2/4, er 0/1 Langzamerhand weer begonnen. Ook een nieuwe planning voor 2015 gemaakt. - ms: CT flink aan werken (liefst 1e versie af) Wat aan gewerkt. Ook een aantal proefcovers ontworpen. - ms: MS1 proefleesversie af + blurb + bio Wat aan gewerkt - ms: MS1 laten proeflezen en corrigeren - ms: MS1 (+blurb + bio) naar editor - illu: SSG tekening af - illu: SSG rasters en/of kleurproeven af - illu: SSG RGB kleur af - W8 form. invullen en versturen (Nook, Smashwords, email D2D) Lesgeven - Nieuwe Betoverend Schrijven retraite creëren, plus alle bijbehorende activiteiten/promotie Flink aan gewerkt. Is bijna helemaal af, nog een laatste check doen. Studie - 2-4 boeken lezen 6/2-4 * Zwartgelakte nagels * The Pact * Seducing the Dragon * Acting Brave * The DUFF * Juliet, naakt * The Seventh Bride * Second Chance at Eden * Thich Nhat Hanh (Werk) - 1 of 2 (aan ms verwante) films, BBT 6/2 Planning & Promotie - 2-3x p.w. posten op FB NL & EN 10/8-12 - 1-2x p.w. posten op AW 6/4-8

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerste, herziene versie van mijn nieuwe thrillermanuscript afronden en naar proeflezers zenden. Volgende maand aan de slag met de feedback.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Kort verhaal afkrijgen - Nadenken over nieuwe thriller en idee op papier zetten - Vanaf volgende week de vrijdag als vaste schrijfdag inplannen en DWG gaan herschrijven

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op aandringen van allerlei ontzettend aardige mensen afgelopen dinsdag bij de nieuwjaarsborrel van SchrijvenOnline en de Schrijversacademie ga ik dit jaar een novelle schrijven. Nog geen idee hoe, heb tot op heden alleen nog maar de discipline en geduld gehad voor korte verhaaltjes, maar ik ga het toch maar gewoon doen.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verhalenbundel: - verhaal 12 nalezen - verhaal 13 nalezen - nog wat sleutelen aan synopsis en begeleidende brief - insturen naar uitgeverijen Verhalenwedstrijden: - De Sofamonologen (deadline 01/02) - John Flanders Prijs (deadline 21/05) --> ter inspiratie een Vlaams filmpje gelezen (van Hay) - Zwaarden van knoflook (deadline 30/05) --> research gedaan en een verhaal verzonnen rond historische feiten en personages Roman - Proloog herschrijven - Hoofdstuk 1.1 herschrijven --> zowat de helft omgeschreven naar het nieuwe perspectief (en ondertussen ook andere aanpassingen aangebracht uiteraard - Hoofdstuk 1.2 herschrijven - Hoofdstuk 2.1 herschrijven Het schiet best op hier, hoe gaat het bij jullie?

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pff... Nou ik had al vrij snel deel 1 van mijn boek herschreven, maar ik heb nu al weer zoveel feedback dat ik bijna opnieuw kan gaan herschrijven. Op zich fijn dat mensen kritisch zijn, en er zijn goede dingen ingebracht, maar ik had dat dan liever allemaal voor het herschrijven geweten ofzo. Het is ook een beetje dat ik niet zo goed weet hoe ik het allemaal moet aanpakken nu. Voor de Sofamonologen heb ik een eerste versie op papier.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Te veel proeflezers kunnen je blokkeren. Verander niet te veel aan je verhaal. Gebruik die dingen die je goed vindt. Ik heb nooit bepaalde doelen. Ik zie wel wat er in me opkomt.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weet ik Tja, ik doe mn best. Ik heb niet veel (nuttige) proeflezers, en deze feedback maakt het verhaal wel flink beter. Ik moet gewoon weer even een vorm vinden om ermee aan de slag te gaan.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee hoor, dat hoeft niet en dat zou ik ook nooit zomaar doen hoor. Ik moet gewoon op heel veel punten er details bij verzinnen enzo. Het wordt er echt beter van, maar is niet altijd leuk om te doen.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik heb het nu zo gedaan. Twee van mijn proeflezers zijn lekker kritisch, waardoor ze veel opmerkingen hebben waar ik wat mee kan. Dat werd gisteren zo'n enorme brei dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Vandaag heb ik per scene hun commentaar verwerkt of tussen de tekst gezet in het groen (zovan: hier moet nog een beschrijving, daar kan ik nog iets zeggen over dit of dat, etc.) En nu heb ik al het commentaar verwerkt. Ik moet alleen over een aantal stukjes nog even nadenken. Ik beschrijf te weinig, maar zoiets als 'sfeer beschrijven' vind ik heel ongrijpbaar. Maar conclusie: ik ben vandaag een stuk lekkerder bezig dan gisteren :) Het wordt wel wat! Thanks voor de steun allemaal!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De griep en een aanslepende, uitputtende hoest hebben hier flink wat roet in mijn schrijfplanning gegooid, maar ik kan toch nog wat schrappen Verhalenbundel: - verhaal 12 nalezen - verhaal 13 nalezen - nog wat sleutelen aan synopsis en begeleidende brief - insturen naar uitgeverijen Verhalenwedstrijden: - De Sofamonologen (deadline 01/02) - John Flanders Prijs (deadline 21/05) --> ter inspiratie een Vlaams filmpje gelezen (van Hay) --> volop aan het brainstormen over een verhaal - Zwaarden van knoflook (deadline 30/05) --> research gedaan en een verhaal verzonnen rond historische feiten en personages Roman - Proloog herschrijven - Hoofdstuk 1.1 herschrijven --> zowat de helft omgeschreven naar het nieuwe perspectief (en ondertussen ook andere aanpassingen aangebracht uiteraard - Hoofdstuk 1.2 herschrijven - Hoofdstuk 2.1 herschrijven

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier gaat het wel prima, aardig op koers. Ik moet nog even een herschrijfplan maken voor deel 2 van mijn roman, maar ik heb al lijntjes uitgezet bij proeflezers, zodat ik met feedback kan herschrijven ipv dat ik weer na het herschrijven nog superveel moet doen. Met de schrijfwedstrijden gaat het ook lekker.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Kort verhaal afkrijgen - Nadenken over nieuwe thriller en idee op papier zetten - Vanaf volgende week de vrijdag als vaste schrijfdag inplannen en DWG gaan herschrijven
Allemaal gelukt. Alleen niet die vaste schrijfdag op vrijdag. Lukt misschien wel vanaf volgende week.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil in januari verder schrijven aan mijn groot verhaal, verder werken aan mijn blogberichten en schrijven voor wedstrijden. Maar ik wil er ook op letten dat het niet teveel wordt. Verder wil ik vooral ook veel lezen, om zo ook meer te leren.
Ik ben veel verder met mijn 'groot' verhaal. Tevens heb ik trouwe mijn blogberichten geschreven. Alleen het schrijven voor wedstrijden... ik heb me wel opgegeven voor wedstrijden, maar dat schrijven ervoor wil niet helemaal lukken... Ik ben daarvoor weer te druk bezig met mijn 'groot' verhaal >.< Het lezen lukt wel, niet alleen 'schrijf'- boeken, maar ook boeken buiten mijn favoriete genre. Ook lees ik favoriete boeken van vroeger. En dan let ik er ook op waarom ze favoriet waren en nu (nog vaak) zijn.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Veel gelezen, zoals ik me had voorgenomen en toch nog aan een aantal wedstrijden meegedaan. Het nadenken over een groter verhaal is niet gelukt. Ik houd me nu bezig met proeflezen van twee verhalen van anderen. Mijn tweede verhaal in het Frans geschreven, was erg leuk om te doen, maar ik merk dat ik het jammer vind dat niet iedereen het lezen kan. Ik overweeg om een verhaal in het Nederlands te vertalen. Akaatje, het schrijven aan een groot verhaal is prima, het is voor mij ook moeilijk om wedstrijden te combineren met een langer verhaal schrijven. Het vraagt ook ander schrijven.