Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor november 2014?

Oktober zit er bijna op, tijd voor een nieuw schrijfdoelentopic! Hier kun je je doelen en vorderingen bijhouden. Wat zijn je schrijfdoelen voor november, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Rustig terugblikken op afgelopen maand kan hier. Veel succes en plezier!

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor november: Schrijf- & illustratiewerk - OP BS (start 78 km) 86/94/100, 4/4 wr, er 1/1, 6/6 dp, 1/2 pr - ms: SN1/ALX eerste grove versie af (meer scenes toevoegen, scenes op volgorde zetten, scenes schrappen) 3/20 - ms: korte mythe 3/10 - ms: CT eerste grove versie af (meer scenes toevoegen, scenes op volgorde zetten, scenes schrappen, max. 25.000 woorden) 2/10 - ms: MMF copyright EN veranderen & naar achteren verplaatsen - ms: MMF maak NL cover - ms: MMF maak NL versie - ms: MMF publiceer EN op Amazon & Kobo (en evt. andere platforms) Kobo, Amzn., Nook, SW (alleen epub, upload evt. doc), D2D (Apple, Scribd, PageFoundry) - ms: MMF publiceer NL op div. platforms Kobo, Amzn., Nook, SW (alleen epub, upload evt. doc), D2D (Apple, Scribd, PageFoundry) - W8 form. invullen en versturen (Nook, Smashwords, email D2D) - deelname Turing - deelname Poesia - deelname Maerlant - illu: XG RGB kleur af - illu: XG CMYK kleur af - illu: XG kaarten laten drukken - illu: DB tek. af - illu: DB kleurproeven of rasters af - illu: DB RGB kleur af - illu: DB CMYK kleur af - illu: RRH af - illu: RRH kleurproeven af - illu: RRH RGB kleur af - illu: RRH CMYK kleur af - illu: SW CMYK kleur af - illu: SW kaarten en/of shirts laten drukken - ms: P&I herschrijf af + blurb + evt. bio af - ms: P&I laten proeflezen - ms: P&I evt. correcties - ms: P&I naar editor - ms illu: P&I eerste schetsen af Studie - 2-4 boeken lezen 13/2-4 * The Year We Hid Away * Down & Out * Tiger Eyes * Sun & Moon * The Lightning God's Wife * Dit is mijn dag * Coming in from the Cold * Wat ik weet * A Hint of Frost * Rachel Robinson * Je moet dansen op mijn graf * Hank * Verkikkerd * Second Chance at Eden * The Indie Author Power Pack * Thich Nhat Hanh (Werk) - 1 of 2 (aan ms verwante) films/series kijken (BSG?) 6/2, BSG - illu: (her)volg 1 of 2 Skillshare lessen 0/2, book cover design, vervolg handlettering - evt. illu: volg 1 of 2 Manga Studio Pro lessen 0/2 Planning & Promotie - Verander links op AW - 2-3x p.w. posten op FB NL & EN 9/8-12 - 1-2x p.w. posten op AW 9/4-8 - Maak auteurspagina's AS & LA aan op Author Central - Update/bouw simpele websites voor AS & LA - Etsy: creëer nieuw winkellabel

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gaan er hier trouwens nog mensen meedoen aan NaNoWriMo? Ik sla dit jaar waarschijnlijk over (helaas, het is altijd wel superleuk...).

Lid sinds

10 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik ga meedoen aan NaNoWriMo! Het wordt de eerste keer, dus ik ben benieuwd. Dat is dan ook meteen mijn schrijfdoel voor november: die 50.000 woorden halen. :)

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga niet meedoen met NaNoWriMo dit jaar. Het verhaal dat ik wilde schrijven, is er nog niet klaar voor; ik merkte halverwege de maand dat ik er meer tegenop zag dan dat ik er naar uitkeek; en ik ben nog met zo veel andere projecten bezig. Mijn doelen: * Eindelijk eens mijn stoute schoenen aantrekken en uitgever(s) aanschrijven met voorstel voor verhalenbundel "Schaduwzijde" * Novelle "als bomen verdwijnen" herschrijven * Zo veel mogelijk half afgewerkte verhalen verder afwerken zodat ik volgend jaar een voorraad heb voor schrijfwedstrijden * Roman "droomspiegels en scherven" herschrijven * Verder werken aan roman "Slaapwandelen met draken" (eerst het driekwart dat ik al geschreven heb herschrijven)

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe gaat ie peopletjes? Eerste week van november zit er op; lekker bezig met NaNo of een ander project? Hier lekker aan het schrijven en gestaag wat projecten afronden.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen: * Eindelijk eens mijn stoute schoenen aantrekken en uitgever(s) aanschrijven met voorstel voor verhalenbundel "Schaduwzijde" --> Ik ben vooral hier mee bezig geweest, van elk verhaal een samenvatting in één zin gemaakt en nog een algemeen tekstje (ik neem aan dat dat voor een verhalenbundel volstaat als synopsis?) en een lijstje gemaakt van uitgevers die ik mogelijk zou kunnen aanschrijven. Ik ga overmorgen naar de boekenbeurs en wil daar ook nog eens uitkijken welke uitgevers daar verhalenbundels van Nederlandstalige auteurs aanbieden. * Novelle "als bomen verdwijnen" herschrijven * Zo veel mogelijk half afgewerkte verhalen verder afwerken zodat ik volgend jaar een voorraad heb voor schrijfwedstrijden * Roman "droomspiegels en scherven" herschrijven --> het begin van hoofdstuk 2 herschreven * Verder werken aan roman "Slaapwandelen met draken" (eerst het driekwart dat ik al geschreven heb herschrijven) extra: ook al nagedacht over mijn schrijfplanning voor 2015

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1.Kinderverhaal schrijven bij tekeningen van Gidion van de Swaluw waarmee ik een duaal-schrijf-project doe. 2. Ik wil mijn ms zover schrijven zodat ik to aan de eindscène kom. Ik weet nog niet of ik het ms voor Zoute Zoen in ga zenden maar wil het wel eind januari afhebben.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2e week van november zit erop. Ben op het moment vooral bezig met ebookpublicatie. Hoe gaat het met jullie?

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote=Hekate]Mijn doelen: * Eindelijk eens mijn stoute schoenen aantrekken en uitgever(s) aanschrijven met voorstel voor verhalenbundel "Schaduwzijde" --> Ik ben vooral hier mee bezig geweest, van elk verhaal een samenvatting in één zin gemaakt en nog een algemeen tekstje (ik neem aan dat dat voor een verhalenbundel volstaat als synopsis?) en een lijstje gemaakt van uitgevers die ik mogelijk zou kunnen aanschrijven. Ik ga overmorgen naar de boekenbeurs en wil daar ook nog eens uitkijken welke uitgevers daar verhalenbundels van Nederlandstalige auteurs aanbieden. --> ik wacht nog verder op de uitslag van de 2 wedstrijden waarbij ik op de longlist sta, stel dat ik win, dan wil ik dat wel in mijn begeleidende brief vermelden Twijfel nog of ik één uitgeverij of ineens meerdere zou aanschrijven. Mijn eerste keus vraagt om via hun site in te sturen, maar als ik er meer aanschrijf, moet ik ook mijn printer weer aan de praat zien te krijgen en zwarte inkt bij kopen * Novelle "als bomen verdwijnen" herschrijven * Zo veel mogelijk half afgewerkte verhalen verder afwerken zodat ik volgend jaar een voorraad heb voor schrijfwedstrijden --> bezig met een grondige herschrijf van een redelijk lang verhaal (dus iets voor Fantastels of de PHP 2015) * Roman "droomspiegels en scherven" herschrijven --> het begin van hoofdstuk 2 herschreven * Verder werken aan roman "Slaapwandelen met draken" (eerst het driekwart dat ik al geschreven heb herschrijven) extra: ook al nagedacht over mijn schrijfplanning voor 2015 --> hier nog verder mee bezig geweest, weet ongeveer wat ik volgend jaar wil doen

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het begint erop te lijken dat ik mijn verhaal in de 50K woorden afkrijg. Het doel om aan het einde van de maand een eerste draft af te hebben lijkt gewoon uit te kunnen komen!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laat ik hier ook eens 'meedoen'. Ik heb vorig jaar wel meegedaan met NanoWrimo, maar dit jaar niet omdat ik nog volop bezig ben met het boek wat ik vorig jaar geschreven heb en overspannen ben dus dan is die druk van 50K woorden niet zo handig. Maar! Ik ben wel begonnen met de herschrijfronde van het boek van vorig jaar :) Eindelijk! Ik heb van de week een herschrijfplan gemaakt (toen ik er eindelijk achter was dat dat bestond en wat het was) en gisteren afgetrapt met het in een keer herlezen van mn hele boek (voor de lezersbeleving). Als ik morgen met het goede been uit bed stap, begin ik morgen met kritisch lezen. Ik lees hier dingen over 'verhalen hebben liggen voor schrijfwedstrijden'. Doen jullie daar veel aan mee en hoe werkt dat?

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allie, ik doe redelijk vaak mee aan wedstrijden, vind het een goede motivatie om iets af te maken, of iets te schrijven rond een bepaald thema/genre waar ik anders niet was opgekomen, en iets winnen is ook altijd leuk natuurlijk (al heb ik nog maar 1x een wedstrijd daadwerkelijk gewonnen, vaker 2° geweest). Het nuttigst vind ik wedstrijden waar je een (uitgebreid) juryrapport krijgt, zoals Fantastels, daarmee kun je je schrijven verbeteren. Er is hier een heel subforum (onder "alleen voor leden") over schrijfwedstrijden, als je wil zin met welke wedstrijden SOLlers wel of niet meedoen. Mijn doelen: * Eindelijk eens mijn stoute schoenen aantrekken en uitgever(s) aanschrijven met voorstel voor verhalenbundel "Schaduwzijde" --> Ik ben vooral hier mee bezig geweest, van elk verhaal een samenvatting in één zin gemaakt en nog een algemeen tekstje (ik neem aan dat dat voor een verhalenbundel volstaat als synopsis?) en een lijstje gemaakt van uitgevers die ik mogelijk zou kunnen aanschrijven. Ik ga overmorgen naar de boekenbeurs en wil daar ook nog eens uitkijken welke uitgevers daar verhalenbundels van Nederlandstalige auteurs aanbieden. --> ik wacht nog verder op de uitslag van de 2 wedstrijden waarbij ik op de longlist sta, stel dat ik win, dan wil ik dat wel in mijn begeleidende brief vermelden Twijfel nog of ik één uitgeverij of ineens meerdere zou aanschrijven. Mijn eerste keus vraagt om via hun site in te sturen, maar als ik er meer aanschrijf, moet ik ook mijn printer weer aan de praat zien te krijgen en zwarte inkt bij kopen * Novelle "als bomen verdwijnen" herschrijven --> staat op de planning voor 2015 * Zo veel mogelijk half afgewerkte verhalen verder afwerken zodat ik volgend jaar een voorraad heb voor schrijfwedstrijden --> bezig met een grondige herschrijf van een redelijk lang verhaal (dus iets voor Fantastels of de PHP 2015) --> omgooien van het verhaal (heb een personage van geslacht veranderd) is gebeurd, nu nog eens kijken wat voor opmerkingen mijn proeflezers nog hadden * Roman "droomspiegels en scherven" herschrijven --> het begin van hoofdstuk 2 herschreven --> ik heb een idee om een aantal pijnpunten die mijn schrijfgroep naar voor bracht in één klap aan te pakken, laat het nog even broeden in mijn hoofd * Verder werken aan roman "Slaapwandelen met draken" (eerst het driekwart dat ik al geschreven heb herschrijven) extra: ook al nagedacht over mijn schrijfplanning voor 2015 --> hier nog verder mee bezig geweest, weet ongeveer wat ik volgend jaar wil doen

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zozo dat is behoorlijk actief! Ik heb inmiddels aan twee schrijfwedstrijden meegedaan, dus ik ben benieuwd naar de uitslag :) En ik ben begonnen met kritisch lezen. Ik doe de herschrijfronde per deel, het eerste deel bestaat uit 10 hoofdstukjes. Van die hoofdstukjes heb ik nu de focus bepaald en onderzocht welke informatie ik geef over mijn personages. Er mist namelijk een en ander. Stukje op proeflezen geplaatst, wat ookw eer interessante imput daaromtrent opleverde. Binnenkort nog een keer doorlezen op de historische achtergrond (daar moet ik er hier en daar ook wat meer van instoppen) en op de verhouding tussen actie en beschrijvingen (ik beschrijf te weinig) en dan nog op zins- en woordniveau, en dan heb ik alle aantekeningen om daadwerkelijk nieuwe letters op papier te zetten :)

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe is het gelukt met NaNoWriMo voor degenen die meededen dit jaar? Mijn doelen: * Eindelijk eens mijn stoute schoenen aantrekken en uitgever(s) aanschrijven met voorstel voor verhalenbundel "Schaduwzijde" --> Ik ben vooral hier mee bezig geweest, van elk verhaal een samenvatting in één zin gemaakt en nog een algemeen tekstje (ik neem aan dat dat voor een verhalenbundel volstaat als synopsis?) en een lijstje gemaakt van uitgevers die ik mogelijk zou kunnen aanschrijven. Ik ga overmorgen naar de boekenbeurs en wil daar ook nog eens uitkijken welke uitgevers daar verhalenbundels van Nederlandstalige auteurs aanbieden. --> ik wacht nog verder op de uitslag van de 2 wedstrijden waarbij ik op de longlist sta, stel dat ik win, dan wil ik dat wel in mijn begeleidende brief vermelden Twijfel nog of ik één uitgeverij of ineens meerdere zou aanschrijven. Mijn eerste keus vraagt om via hun site in te sturen, maar als ik er meer aanschrijf, moet ik ook mijn printer weer aan de praat zien te krijgen en zwarte inkt bij kopen --> voor Azra sta ik nog op de shortlist, winnaar wordt op 5 december bekend gemaakt, dus ik wacht tot dan * Novelle "als bomen verdwijnen" herschrijven --> staat op de planning voor 2015 * Zo veel mogelijk half afgewerkte verhalen verder afwerken zodat ik volgend jaar een voorraad heb voor schrijfwedstrijden --> bezig met een grondige herschrijf van een redelijk lang verhaal (dus iets voor Fantastels of de PHP 2015) --> omgooien van het verhaal (heb een personage van geslacht veranderd) is gebeurd, nu nog eens kijken wat voor opmerkingen mijn proeflezers nog hadden --> nog wat andere verhalen bekeken die ik mogelijk in 2015 voor een wedstrijd kan insturen * Roman "droomspiegels en scherven" herschrijven --> het begin van hoofdstuk 2 herschreven --> ik heb een idee om een aantal pijnpunten die mijn schrijfgroep naar voor bracht in één klap aan te pakken, laat het nog even broeden in mijn hoofd --> proloog herschreven en herschrijfplan gemaakt dat ik tussen december 2014 en april 2015 wil afwerken * Verder werken aan roman "Slaapwandelen met draken" (eerst het driekwart dat ik al geschreven heb herschrijven) extra: ook al nagedacht over mijn schrijfplanning voor 2015 --> hier nog verder mee bezig geweest, weet ongeveer wat ik volgend jaar wil doen

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hekate, lekker bezig! ik was ook al met een planning aan de slag voor volgend jaar. Ik zal zo een jaardoelentopic aanmaken voor de vroege vogels. Ik kijk met (redelijke) tevredenheid terug op afgelopen maand. Twee belangrijke doelen behaald, nl. mijn fantasy bundeltje geëpubliceerd en een illustratie afgerond. Daarnaast mijn leestraject geüpgrade met goede kwaliteit (literaire) YA en begonnen mijn horizon te verbreden door SF te lezen. Zal mij benieuwen. Nu nieuwe schrijfdoelen bedenken voor december! En de anderen? Goede (NaNo) schrijfmaand gehad?

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nanowrimo was de derde keer voor mij, en het was een mislukking. Uiteindelijk heb ik in de derde week toch iets van een langer verhaal kunnen schrijven, en ik schrijf er nog aan. Maar het is meer iets dat ik voor mijn eigen lol schrijf dan iets dat ik serieus schrijf. Ik ben wel verder gekomen in mijn leeswerk en daar ben ik tevreden over. Ook tevreden ben ik dat ik op de longlist terechtkwam voor de A.L. Snijdersprijs 2014.