Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Boek over 10 jaar Wel en Wee in het OLVG

Ik ben begonnen met het schrijven van mijn belevenissen die ik heb opgedaan in 10 jaar, meer dan 30 keer opgenomen te zijn in het OLVG in Amsterdam. Ik ben op zoek naar mensen die mij kunnen helpen bij het opzetten van mijn verhaal. Het is een aaneen schakeling van belvenissen en veranderingen in 10 jaar OLVG. Meer dan 18 afdelingen waar ik mee te maken heb gehad, belvenissen met allerlei personeel, doktoren en patienten etc.etc. De meeste moeite heb ik om het tot 1 geheel te schrijven. Moet je beginnen met een voorwoord, overzicht van de onderwerpen en de afdelingen en daarna de verhalen of moet het helemaal anders. Ik hoop dat er mensen zijn die mij goede tips en trucs willen vertellen. Groetjes, Jos

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je moet beginnen daar waar jij het prettig vindt. Misschien is het een idee om verschillende manier uit te proberen om zo te zien wat voor jou het beste werkt. Ikzelf vind het wel altijd prettig om een overzicht te maken. Een hoofdstukindeling. Maar andere beginnen gewoon met schrijven en structureren gaandeweg. Waar je voor op moet passen is dat alles belangrijk lijkt omdat je het zelf hebt meegemaakt, maar zelden is dit ook het geval. Het is zaak om goed te kijken wat je nu eigenlijk wil vertellen. Een premisse maken. Ik denk niet dat ik je kan helpen met het opzetten van je verhaal, maar wellicht is er hier iemand die dit wel kan. Succes ermee!

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom moet het één verhaal worden? Is er één verhaal (bijvoorbeeld van eerste symptoom tot definitieve genezing van iemand, of de loopbaan van iemand)? Is er een centraal thema of een rode draad in je belevenissen die je als kapstok van je verhaal kunt gebruiken? Is het een mogelijkheid om ieder "contact" als een kort verhaal te schrijven en bepaalde dingen terug te laten komen (personen, afdelingen, de omgeving, receptie, enz) om de verandering te tonen? Is het de bedoeling dat het een "documentaire" wordt of meer een verzameling anecdotes? In het laatste geval zou ik de informatieve stukken als bijlage opnemen.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schlimazlnik stipt een goed punt aan. In wat je beschrijft zie ik ook wel een rij korte verhalen. Die je dan natuurlijk in de juiste volgorde schikt. OLGV ken ik niet, denk ik, welk ziekenhuis is dat?