Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijverstools?!

Hoi, Zoals we allemaal wel weten is het natuurlijk bijna weer sinterklaas! En dit jaar wil ik graag een kado vragen voor mijn grootste hobby: namelijk schrijven. Natuurlijk weet ik wel dat je bij schrijven niet veel nodig hebt, behalve een kop koffie en een tekstverwerker of computer. :) Maar toch wil ik graag een kadootje vragen aan Sinterklaas met het schrijven. Dus ik vroeg me af: Wat heb je nog meer nodig bij het schrijven dan een kladblok, een laptop en een kop koffie? Fijne Sinterklaas alvast! Groetjes frietjefrut :{}

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik acht een kop koffie niet noodzakelijk, ik vind het smerige slavendrap. Maar on topic: je hebt meer niet nodig. Wat je zou kunnen bekijken is: schrijfsoftware (bijvoorbeeld Scrivener), schrijfboeken vol tips en adviezen, boeken (lezen is een goede leermeester voor een schrijver). Al zijn dit suggesties die je zelf maar moet bekoekeloeren of je het wat vind. Scrivener is best aan de prijs geloof ik, maar velen op dit forum zweren erbij. Succes!

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hele mooie luxe notitieboekjes met een elastiek (ja, daar ben ik dan weer dol op) fijne pennen, en Muziek. Ik schrijf altijd met mijn koptelefoon op... Er zijn/komen wel hele mooie CD's uit... :D

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het eerste zaken die mij te binnenschieten zijn ook schrijfsoftware danwel schrijfboeken. Wat betreft de software is het misschien wel verstandig om eerst een demo te proberen voordat je iets kiest waarvan je later vindt dat het toch niet prettig werkt. Als je het afgelopen jaar heel lief bent geweest kun je aan de Sint vragen of hij je een leuke schrijfcursus cadeau doet. :D

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zelf aan de lieve Sint gevraagd of ik een nieuwe etui mag hebben, en enkele schrijfboeken. De etui heb ik nodig omdat de oude uit elkaar valt en ik best veel schrijfmateriaal heb. De boeken helpen mij bij het begrijpen van mijn eigen verhaal en hoe ik deze het beste kan opschrijven. Verder kun je inderdaad denken aan schrijfsoftware, cursussen. De tip van Waus, die van schrijftijd, is ook een hele goede. Ik merk dat als ik wil kunnen schrijven, ik tijd moet hebben waarin ik niet gestoord wordt. Niet door andere taken en ook niet door ander werk of andere personen. Ik weet niet hoe dat bij jou zit?

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een schrijfleuze die je aanspreekt op canvas zodat je die op kan hangen. Je eigen verhaal in boekvorm, ook altijd leuk.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi allemaal! Dankjewel voor jullie leuke reacties! Ik heb uiteindelijk een schrijfsoftware en een schrijfboek gekregen! Dus daar was ik heel blij mee! Liefs, Frietje

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zijn er mensen die ervaring hebben met Scrivener? Ben erg enthousiast over de mogelijkheden die er kunnen zijn als je de handleiding doorgeworsteld hebt. Helaas begin ik steeds opnieuw en verdwaal dan weer in het geheel.. De video's heb ik ook bekeken maar ik zou graag een goede start maken. Is er iemand in Amsterdam die mij een beetje op weg kan helpen? Cubanita

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het beste is om niet eerst de hele handleiding uit je hoofd te gaan leren, maar gewoon te gaan beginnen. Als er problemen komen, kun je die opzoeken in de handleidingen en /of video's.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Scrivener is zalig om mee te schrijven, vind ik zelf. OK, het is misschien wat aanpassen, maar je hebt al vlug door waarom het een beter alternatief is, en de vele mogelijkheden maken dat je sneller werkt zoals je dat zelf wil. Wil je iets meer weten over mijn ervaringen met Scrivener, bezoek dan eens mijn blog. * links verwijderd ivm forumregels * En laat vooral niet na om te reageren of vragen te stellen! Grtz, Rudi