Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Layout peuterboek

Ik heb een peuterverhaal geschreven voor een prentenboek. Mijn vraag is hoe ik dit naar een uitgever stuur. Ik heb zelf al een indeling gemaakt met een witregel voor een nieuwe pagina. Ik weet dat de uitgeverij zelf de opmaak doet, maar wil toch mijn bedoeling er in laten zien. Kan ik dit zo opsturen of zijn hier regels voor? Alle advies is welkom.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit zijn dingen die je heel goed aan de uitgever zelf kunt vragen. Als het niet op hun site staat stuur je ze gewoon een mailtje.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Of je schrijft gewoon de paginanummer boven of bij elk stukje. De witregel ertussen is ook heel handig, netjes en verzorgd. Met misschien een kleine suggestie per pagina over hoe de illustratie de tekst kan aanvullen? Dan kan de uitgever meteen zien om hoeveel pagina's het gaat en vooral wat je idee is voor dit boek.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ceridwen, ja die witregel er tussen is erg duidelijk, het geeft goed aan dat het om een volgende blz. gaat. Zo heb ik het uiteindelijk ook gedaan. Ook met uitleg erbij voor onmisbare illustraties. En nu afwachten of de uitgever er iets in ziet.