Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Cover ontwerpen

Ik ben nu in het proces aanbeland dat ik de cover van mijn boek moet of wil ontwerpen. Nu kan je als schrijver kiezen voor diverse opties, waaronder een standaard cover, een foto uit privé bestand of elders. Zelf wil ik een cover wat echt op mijn boek slaat. Het boek is een autobiografie met als onderwerp het proces van obesitas. Een eerlijk, hard, grappig en zeker confronterend verhaal. Een titel heb ik al min of meer, al kan daar altijd aan geschaafd worden. De titel is: 'Een vet goed boek' of 'Een vet verhaal'. Daar moet ook een leuke, unieke cover bij passen. Heeft iemand suggesties, of tips?

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Behalve dat ik de trotse bezitter ben van een titelgenerator, heb ik onlangs ook een coveroscillator op de kop getikt. Ik je beide suggesties ingevoerd en wat denk je? Twee keer dezelfde uitkomst! Het was die foto van de onlangs gevonden 'spiegelaarde' op een ruwe duizend-plus lichtjaar afstand, maar die wel anderhalf keer zo groot en zwaar is. Een mooie bolle wereld, een miljard jaartjes ouder en wijzer, maar voor de rest helemaal top. Gelukkig op vooralsnog onbereikbare afstand. Ongerept de weelderige natuur. Het paradijs. Maar als je je verhaal in commerciële zin wilt verkopen, zou ik een lelijke zak patat met een klodder mayo op het frontespiece zetten. En gelijk heb je!

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik dit in de boekenwinkel of in de bieb zou tegenkomen, zou ik meteen ene vol gevoel krijgen. Al die kleuren schrikken me eerlijk gezegd wel een beetje af. Al heb ik geen idee wat voor cover er wel bij zou passen. Obesitas schrikt over het algemeen wel af. Als je bijv. een hele grote vrouw op de voorkant zou zetten schrikt dat ook af. Ik zou deze cover zelf ook niet meteen linken met obesitas. Je kunt alle dingen die linken met obesitas op een rijtje kunnen zetten en overeenkomsten zoeken. Daarop zou je dan een cover kunnen baseren. Veel succes! gr. Mike

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Al die vette troep door elkaar is denk ik 'too much'. Een enkele vette hamburger zou al volstaan. Of zoiets: http://thumbs.dreamstime.com/x/fat-man-looks-lustfully-burger-29129962.jpghttp://thumbs.dreamstime.com/x/vette-mens-met-hamburger-17340274.jpg