Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Recente HBO studie/cursus journalistiek

Goedemiddag, Sinds vandaag ben ik lid van dit forum. Ik was wat aan het zoeken naar potentiele cursussen/studies journalistiek. Nu is er al e.e.a. over geschreven op dit forum, maar ik kan niet de meest recente informatie (2014) vinden. In 2011 heb ik mijn Bachelor of Business Administration (HBO Tourism Management) behaald, dus enige kennis van vormgeving en spelling heb ik wel. Ik weet dat het een lastig circuit is om in te komen, maar schrijven voor een hobby tijdschrift (koken, tuinieren, wandelen, etc.) lijkt me erg leuk! Op dit moment ben ik werkloos, dus nu heb ik veel tijd om me bezig te houden met een eventuele studie of cursus. Een gedegen studie/cursus journalistiek mag voor mij wel wat kosten. Mijn wensen zijn: - Zo snel mogelijk afstuderen (max. 6 maanden) - Klassikale lessen (minstens eenmaal per week) - In de buurt van Breda Nu heb ik contact gehad met een hogeschool in Tilburg die een cursus Journalistiek aanbiedt, maar het eerstvolgende instroommoment is pas in januari. Daarnaast vraag ik mij af of mijn arbeidskansen niet aanzienlijk kleiner zijn wanneer ik 'slechts' een cursus volg. Ik beschik reeds over een HBO diploma, dus ik vind het ook zonde om nogmaals een volledige HBO studie te gaan volgen. Graag jullie advies.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
hjvdbroek, welkom op Schrijven Online! Nu is dit wel een site voor creatief schrijven, dus voor je specifieke vraag over een opleiding journalistiek ben je hier niet aan de goede deur. Ik vind het een beetje jammer voor je, maar dit topic moeten we sluiten. Ik hoop dat je elders een antwoord op je vraag vindt. Vragen over creatief schrijven zijn natuurlijk altijd welkom! Open daarvoor een nieuw topic of - beter nog - probeer eerst de Zoekfunctie, rechtsboven aan de pagina; dan vind je misschien topics die je interessant vindt. Succes!