Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat kun je met de opleiding naderhand doen?

Als je in een schrijfschool bent geweest en de opleiding hebt beeindigd,kunn je er dann naderhand iets mee doen? Waar en als wat kun je ermee solliciteren? Zou heel lief zijn als iemand een antwoord voor mij zou hebben. Mvg Blooddrunken

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Hallo blooddrunken, welkom. Het wordt niet helemaal duidelijk uit je bericht over welke opleiding je het hebt. Kun je dat nog even vermelden?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat vind ik een hele goede opleiding, Blooddrunken. Misschien wat zwaar maar dan heb je ook wat. (Ik heb zelf cursussen en workshops bij Script+ gevolgd.)

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
thx Mara.En cool dat je zelf cursussen,workshops en Script hebt gevolgd. Dus zou je,als je goed bent in het schrijven er zelfs geld mee kunnen verdienen? mvg

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dus zou je,als je goed bent in het schrijven er zelfs geld mee kunnen verdienen?
Haha, natuurlijk kan dat. Je kunt schrijfwedstrijden winnen of boeken uitgeven. Maar verwacht niet dat je er rijk van wordt. Mijn indruk is dat je zo'n euro per boek overhoudt en meestal duurt het lang, voordat een boek echt af is. Bij kinderboeken ben je een groot succes als je 3000 exemplaren verkoopt en als beginnend auteur voor volwassenen heb je ook veel exemplaren als je er 3000 verkoopt. In theorie kun je meteen een bestseller schrijven, die heel goed verloopt, maar die kans is natuurlijk klein(er).

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik verwacht niet dat ik ervan rijk word ;) . Zou een schrijfopleiding zich loonen of zijn cursussen beter?want ik ben aan het twijfelen of zich het wel loont dann zoveel geld voor een opleiding uittegeven.want ik will proberen uit een hobby [schrijven] een bijbaantje te maken en weet niet recht wat voordeliger zou zijn. mvg

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien is een journalistieke opleiding dan beter? Er zijn een heleboel mogelijkheden om op die manier te schrijven. Of bureauredactie? Tekstschrijver? Ik had graag op de theaterschool richting schrijven willen gaan. Dramaturge worden. Iets in die geest.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat als je de schrijversvakschool doet, dat je eerst moet weten met welk doel je daarheen gaat, anders valt het tegen en je bent dan een hoop geld kwijt. Wil je alleen goed kunnen schrijven voor jezelf en het als hobbie gebruiken, kan je denk ik beter voor een cursus gaan. Stukken goedkoper en je krijgt op die cursus specifiek waarin jij je wilt ontwikkelen. Zelf begin ik over een week: cursus Creatief Schrijven. Als ik bij een schrijversvakschool iets zou beginnen krijg je er gelijk ook: Proza en bijv Scenario bij als vak. ( dat moet je maar net willen ) Wil je echt op alle vlakken geholpen worden dan kan je beter voor de schrijversvakschool kijken, en wat wel waar is: je krijgt daar betere begeleiding en feedback dan op een cursus.