Ik stel mij opnieuw voor

Beste Mensen. Sommigen van u zullen mij misschien nog wel kennen van vroeger. Bij nieuwe mensen is dat niet het geval,dus ik stel mij opnieuw even voor. Mijn naam is Anton Doove en hoop volgende maand 75 jaar te worden,waarbij ik graag schrijf. Ik ben gehuwd met een Singaporese vrouw die 2 jaar jonger is dan ik. Wij hebben een lieve dochter die deze maand 30 jaar werd en vorige maand helaas weduwe. Zij heeft een zoontje die in 2015 alweer 5 jaar wordt. Wij zijn heel blij met hem. Wat ik deed voor werk in het verleden en mijn hobby`s,staan op mijn blog beschreven. De link van de blog zal misschien in een sub-forum komen voor proeflezing. Hierover krijg ik nog informatie. Ik groet iedereen vriendelijk. Anton Doove.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Nienkea. Ik dank je vriendelijk voor je reacties. Inderdaad is onze dochter veel te vroeg weduwe. Haar man overleed op de leeftijd van 42 jaar door zelfmoord. Hij kreeg niet de gewenste en nodige hulp. Ik kon mijn schoonzoon helaas ook niet helpen,want wat hij wou was iets waar ik geen verstand van heb. Verder kon ik toch goed met hem opschieten,maar niet met zijn daad,welke onverwachts gebeurde. Dan komt die daad "als een mokerslag" op je hoofd neer en je kunt er niets mee. Onze dochter krijgt nu psychologische hulp in het gezondheidscentrum van onze woonwijk. Als ouders geven wij onze dochter ook de nodige standby,voor zover wij dat kunnen met begrip. Voor onze kleinzoon ligt dat natuurlijk even anders ook al weet hij dat zijn pappa er niet meer is. Hij praat er verder niet meer over,maar hij zal van binnen best verdriet hebben. Hij is echter blij als hij bij oma en oma is en wij zijn dolblij met hem. Dat verlicht de pijn wel. Ik ga nu stoppen om te eten en TV-nieuws zien,want dat hou ik ook graag bij. Vriendelijke groeten van Anton Doove.
22 oktober 2014 - 17:11

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Thomach. Nu pas kan ik even reageren". Wat bedoel je met "Je naam doet een belletje rinkelen". Het is een te lange tijd geleden dat ik jouw naam aantrof,dus dat ben ik helaas glad vergeten. Als ik destijds contact met jou had,kan ik dit nergens meer terugvinden,dus ik weet niet meer waarover wij schreven. Misschien weet jij het nog wel,dus dat verneem ik graag van jou. Ik ga nu weer een ander danken voor de reactie en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.
23 oktober 2014 - 15:42

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Diana Silver. Eerst nu kan ik even antwoorden en ik dank je voor het welkom heten. Ik heb heerlijk gegeten,want mijn vrouw is prima in de keuken en het is 1 van haar hobby`s. Je schreef de woorden Ja maar. Kennelijk wou je nog meer zeggen bij je welkomstwoord. Dat verneem ik graag waarop ik je dan weer correct hoop te kunnen antwoorden. Ik wens jou een fijne schrijf-hobby toe met veel succes. Vriendelijke groeten van Anton Doove.
23 oktober 2014 - 15:56

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Anton, in deze virtuele groep! Mijn hart gaat uit naar je dochter en haar zoontje, ik hoop dat ze troost en kracht zal vinden om verder te gaan. Het klinkt in elk geval alsof je vrouw en jij daar veel bij helpen; sterkte de komende tijd. Hopelijk biedt het schrijven je plezier en afleiding. Hartelijke groet, Odysseia
23 oktober 2014 - 16:11

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, leuk dat je het ziet! 'Ja maar' is mijn onderschrift: het staat onder elk van mijn posts. Heb ik zo gekozen omdat ik het een prachtige en oerHollandse zinsnede vind. (Ja: ik geef je gelijk, even goede vrienden, natuurlijk spreek ik je niet tegen. Maar: Ik ga je nu toch lekker tegenspreken!) Enfin, ik geniet zulke dingen ;) Met mijn schrijfhobby komt het helemaal goed, met de uwe ook, hoop ik! :D
23 oktober 2014 - 16:29

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Odysseia. Ik dank jou vriendelijk voor jouw reactie. Inderdaad helpen mijn vrouw en ik er veel bij. Dat gaat uiteraard in de eerste plaats met onze liefde voor onze dochter en kleinzoon. Verder laten wij ook de psycholoog aan de gang voor zover dat nodig blijkt. Ik ga er echter geen boek over schrijven zonder toestemming van onze dochter zelf,die het overigens beter zelf zou kunnen doen als zij er interesse voor heeft. Dat is haar keuze. Ik doe daar niets mee. Over mijn vrouw en mij bestaat al een paperback,wat ik zelf heb geschreven en dat is te bestellen bij de uitgeverij "Mijn Bestseller" wat je kunt zien op mijn blog,maar ik mag er helaas geen link over plaatsen. Wel als onderschrift,maar die zie ik hier niet bij de reacties,dus ik kan helaas mijn werk niet tonen. Verder zal ik om diverse redenen geen boeken meer schrijven,maar blijft het bij bloggen. Het wordt een te lang verhaal om nu die redenen te beschrijven,dus dat laat ik wijselijk achterwege. Ik weet n.l.nog niet zeker of het zin heeft om mijn redenen hier bekend te maken. Daarover wil ik mijzelf nog beraden,maar daarop kom ik misschien nog wel eens terug. Ik groet je vriendelijk. Anton Doove.
23 oktober 2014 - 17:04

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Thomach. Nu pas kan ik even reageren". Wat bedoel je met "Je naam doet een belletje rinkelen". Het is een te lange tijd geleden dat ik jouw naam aantrof,dus dat ben ik helaas glad vergeten. Als ik destijds contact met jou had,kan ik dit nergens meer terugvinden,dus ik weet niet meer waarover wij schreven. Misschien weet jij het nog wel,dus dat verneem ik graag van jou. Ik ga nu weer een ander danken voor de reactie en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.
Wij hebben geen persoonlijke berichtenwisseling gehad, maar ik weet zeker dat ik je naam wel eens zag.
23 oktober 2014 - 18:24

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Odysseia. Ik dank je vriendelijk voor je reactie,waarna ik het heb bekeken en nu ontdekte ik het ook. Verder valt mij op dat jij blijkbaar een Griekse naam hebt. Dat herinert mij aan goede Griekse zangers. Zo denk ik aan Vicky Leandros en Nana Mouskouri,welke ik graag hoorde. Jouw naam is volgens mijn weten afgeleid van de Griekse god Odyssuis of hoe je het ook spelt. Dat soort Griekse verhalen waren vaak op TV,wat ik best aardig vond om te volgen. Soms kijk ik graag naar bepaalde culturele verhalen-series,maar ik zit toch meer achter mijn PC. Dat is dan voor de nodige communicatie i.v.m.de WMO en mogelijke verhuis-perikelen. Met mijn vrouw staan wij ingeschreven voor een Seniorenwoning van 3 kamers in onze woonplaats. Uiteraard gaat dat niet zo snel,maar wij hebben ook geen haast op onze oude dag,dus wij wachten rustig af op wat er mogelijk zich kan ontwikkelen. De redenen vormen een verhaal apart. Misschien is dat verhaal goed voor een pocket-uitgave :) maar niet in dit editor veldje. Ik laat dit verhaal maar verder achterwege,want het zal niets opleveren. Mijn vrouw en ik zijn immers niet de enigen die kleiner willen wonen,dus dat verhaal is niet interessant genoeg om daarvan een pocket uit te geven,waarvoor ik toch geen geld beschikbaar heb. Jij weet nu in elk geval wel dat een verhuizing er wel zit aan te komen en in 1 van die 3 kamers plaats ik mijn PC met Rand-apparatuur zoals ik dat met mijn vrouw heb gepland. Hierbij laat ik het weer. Vriendelijke groeten van Anton Doove.
23 oktober 2014 - 21:31

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Mensen. Zonet heb ik een nieuw topic op mijn blog geplaatst voor wie interesse heeft. Onderaan dit bericht zie je de link staan van mijn blog en ik verneem later wel de mogelijke reacties. Door klikken op de link kom je vanzelf op mijn blog en zie je het topic welke mijn gedachtengang hopelijk goed weergeeft als poging om het zo duidelijk mogelijk te vertellen. Het leek mij correct om toch bekend te maken hoe dat schrijven bij mij leeft in mijn huidige situatie. Dan is een keuze maken gewoon noodzakelijk,dus op mijn blog lees je mijn keuze. Ik ga u lunchen,maar daarna plaats ik het vervolg op die blog-topic,waarover ik graag meningen verneem. Vriendelijke groeten van Anton Doove.
25 oktober 2014 - 13:03

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Mensen. Het vervolg op mijn eerste Blog-topic staat er nu bij. Ik hoop dat dit allemaal duidelijk is. Als deze berichten niet het juiste subforum staan,verneem ik dat graag met verwijzing. Graag dank ik voor de mogelijke reacties en ik groet iedereen vriendelijk. Anton Doove.
25 oktober 2014 - 14:49

Lid sinds

19 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Anton, ik wil je verzoeken niet langer mensen te vragen om je blog te lezen in je berichten. En ook of je wat minder wilt afdwalen. Vertellen over je verhuizing, Griekse namen en de aanstaande lunch heeft niets met schrijven te maken.
31 oktober 2014 - 9:24

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Dries. Het is mij niet bekend dat ik zoveel verzoeken heb geplaatst wat m.i.ook niet nodig is. Mogelijk is er in mijn PC een technische fout ontstaan,wat ik niet weet,want ik heb er geen erg in. Ik ga vanmiddag na mijn knie-therapie en boodschappen doen wel onderzoeken hoe die fout kon ontstaan. Uiteraard hoef ik maar 1 verzoek te plaatsen. Herhaling vind ik overbodig. Als iemand niet wil kijken heb ik daar ook wel vrede mee. Dat is geen probleem. Dit geldt ook voor mijn boek-presentatie. Wellicht zal het daarij blijven. Ik weet nu nog niet of ik door kan gaan met boeken schrijven,want dat hangt af van mijn omstandigheden. Het is zelfs goed mogelijk dat ik er definitief mee stop en Schrijven Online ook vaarwel zeg. Ik weet dat echter nog niet definitief,maar in het weekend zal ik mij daarover wel beraden. Het is nimmer mijn bedoeling om na bekendmaking herhaald te verzoeken om te kijken. Dat vind ik zelf ook niet nodig,dus er is kennelijk een fout in mijn PC ontstaan,welke ik graag probeer te vinden en opruimen,want hiermee ben ik niet blij. Ik kom hier vandaag nog op terug. Vriendelijke groeten van Anton Doove.
31 oktober 2014 - 12:15

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Anton, Je moet nooit stoppen met schrijven! En stoppen met Sol is zeker niet nodig. Dries zou je nog gaan missen. Wat je zou kunnen doen is eens bij anderen gaan kijken: bij andere forumonderwerpen of bij Proeflezen: kijk en leer. Je hebt een respectabele leeftijd maar je bent altijd jong genoeg om te leren. Reageer daar eens en probeer dan niets over jezelf te vertellen alleen te reageren op wat je daar leest. Er gaat een wereld voor je open als je leest. Gelezen worden is maar een klein aspect van het schrijverschap. Ik heb nu zo vaak gelezen dat je boodschappen gaat doen dat ik onderhand wel wil weten wat je gaat eten vanavond.
31 oktober 2014 - 12:29

Lid sinds

19 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Anton, Het is geen computerfout. Bespaar je die tijd. Je verwijst gewoon in alle reacties hierboven op één of andere manier naar je blog (en dan bedoel ik niet het onderschrift). Scroll even terug naar boven en je zult zien dat je er steeds melding van maakt. Het enige dat ik vraag is dat niet meer te doen en om gewoon in alle discussies dichtbij het onderwerp te blijven. Dat je boodschappen gaat doen, naar het ziekenhuis moet of andere persoonlijke beslommeringen maken enkel het bericht langer en je dwaalt dan van het onderwerp af.
31 oktober 2014 - 12:37

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Dries.Ik heb nu even terug gescrold naar boven en zag wat jij bedoelde. Als ik echter mijn berichten bekijk zit er wel degelijk verschil tussen. Dan gaat het echter om nieuwe blog-berichten,waarop ik wil attenderen. Men is vrij om te kijken. Als ik het niet vermeld weet men het niet. Overigens kijk ik ook naar berichten van anderen.Zeker weten. Zonet heb ik trouwens bij 3 winkels gezocht naar een los nummer van "Schrijven Magazine" maar er was niets te vinden. Bij 1 winkel werd mij verteld dat ze het wel hebben gehad. Dat schiet dus niets op. Morgen ga ik wel kijken in het stadshart van Zoetermeer,want daar zijn meer boekwinkels. Hopelijk is het niet uitverkocht,want ik heb wel interesse. Ik heb alleen een ouder exemplaar. Ik kom er later nog wel op terug en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.
31 oktober 2014 - 16:48

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Nienkea. Stoppen met schrijven doe ik alleen als het niet meer kan om medische redenen en als ik vreselijk moe wordt door mijn medische evaringen,maar ook als ik even geen onderwerp weet. Natuurlijk wil ik wel blijven schrijven,maar je weet ook wel dat er ook rustpauzes nodig zijn waarin je kunt nadenken over wat je wilt schrijven of de onderwerpen van anderen te lezen. Ik kan trouwens alleen schrijven over mijn eigen ervaringen en niet over die van anderen. Ook ga ik niet schrijven over iets waarvan ik geen verstand heb,want dat is vragen om problemen. Graag ben ik voorzichtig met de keuze van onderwerpen of ik stel vragen over wat ik wil weten. Je opmerking over het boodschappen doen zie ik dan maar als voorbeeld van wat je bedoelt. Ik ga nu stoppen,maar kom er later wel op terug. Vriendelijke groeten van Anton Doove.
31 oktober 2014 - 17:09

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Tja. Ik dacht er wel aan,maar ik kan het momenteel niet betalen,want er zijn andere kosten die voorrang hebben en ik weet niet of ik in november mijn verjaardag van 75 jaar zal halen. Dit realiseer ik op basis van mijn medische ervaringen. Het is een wonder als ik die leeftijd haal. Met 1 van die ervaringen ben ik geboren en is de oorzaak van de opeenvolgende ervaringen. Dat zorgt voor steeds meer vermoeidheid in geest en lichaam zoals ik dat zelf voel. In dat geval sluit ik gewoon de PC en neem bed- rust wegens sterke vermoeidheid. Het is niet zo dat ik de hele dag achter de PC zit,want er zijn ook nog andere bezigheden. Schrijven doe ik dus in mijn overige beschikbare tijd en dan past als afwisseling wel even het lezen van een los nummer van Schrijven Magazine. Overigens kan ik het abonnement wel bespreken met mijn vrouw en dochter alsmede mijn beide jongere broers om het in november als verjaardags-cadeau te vragen. Dat kan ik zondag a.s.wel doen,want dan ben ik met mijn vrouw bij onze dochter en kleinzoon op visite. Ik laat ze wel weten dat ik interesse heb in dat abonnement. Zij zullen het echter met mij eens zijn om er toch nog beter mee te wachten,zoals ik dit nu inschat. Ik geef ze echter wel deze tip,als zij vragen wat ik wil hebben,want dat weten zij meestal nog niet. Zij kunnen dan zelf bepalen of het idee mogelijk is. Dat lijkt mij het beste. Ik groet je vriendelijk. Anton Doove.
31 oktober 2014 - 22:09

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Tja. Vandaag bezocht ik 2 boekwinkels is het stadshart van mijn woonplaats Zoetermeer,maar geen van beide winkels konden een los nummer leveren van "Schrijven Magazine". In 1 van die winkels werd zelfs beweerd dat er geen vraag naar was,dus die loopt achter. Dit zal ik melden bij de redactie en verder mailde ik mijn dochter of zij in de Dorpsstraat van Zoetermeer eens wil kijken bij die boekhandels,waarbij ik haar ook de link mailde van de abonnementen-pagina. Misschien vind mijn dochter dit ook interessant om er iets in te vinden voor haar zoontje van 4 jaar om hem voor te lezen van schrijvers voor kinderboeken. Ook voor haar zelf is er misschien iets te vinden. Morgenmiddag ben ik daar met mijn vrouw,dus kunnen wij weten wat zij ervan vind. Wellicht mailt zij straks haar reactie er over,want zij weet nu dat ik wel graag een abonnement wil. Je weet nu dat ik er wel mee bezig ben en misschien leest Dries dit nu ook evenals de hoofdredacteur. Het gaat nu even duren voor ik meer weet,maar ik wilde je dit niet onthouden. Vriendelijke groeten van Anton Doove.
1 november 2014 - 15:54

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hier word ik niet vrolijk van, Anton. Niet weten of je je verjaardag in november nog wel haalt. Niet alleen zwaar voor jou, maar ook voor je familie. Ik kan je alleen maar veel sterkte wensen en hoop dat je verjaardag doorgaat en dat het een leuke dag wordt.
1 november 2014 - 17:07

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Tja. Ik kan mij jouw reactie wel voorstellen,want voor mij en mijn familie is dat ook lastig. Dat heb je nu eenmaal als je geboren bent als schildklierpatiënt,in die zin dat mijn schildklier nooit heeft gewerkt sinds mijn geboorte,zoals de internist mij destijds vertelde. Later las ik de info hierover en dat vertelde mij dat deze afwijking ook kon zorgen voor Hart en gehoor- problemen en dat heb ik ook ervaren,want in 1999 kreeg ik een hart-infarct en in 2009 een hart-operatie. Bij die operatie kreeg ik 4 by-passes. Dan is het niet vreemd dat ik meer en meer sterker vermoeid raak. De medische informatie vermeld inderdaad dat die schildklier-afwijking vermoeidheid en traagheid veroorzaakt,wat ik dus aan den lijve dagelijks ondervind,onanks de tyrax-medicijnen. Ik draag ook gehoor-apparaten waarmee ik de telefoongesprekken niet goed kan verstaan. Vandaar dat ik liever kies voor het schrijven,waaronder het mailen en bloggen. Uiteraard ben ik blij dat ik nog steeds mijn PC kan gebruiken in afwisseling met wat fietsen voor boodschappen en naar het korpsgebouw van het Leger des Heils. Schrijven geeft goede afleiding. Op deze wijze hoop ik 75 te worden door rustig gedrag,ook al gaat dat traag,maar een slak komt er ook. In mijn pensioentijd hoef ik immers niet te racen met alles en toch gaat het leven gewoon door. Daarom zei ik al dat het een wonder is als ik die 75 jaar haal en misschien nog meer wat ik niet weet. Het is dus niet eens zeker dat ik door kan gaan met schrijven ook al wil ik dat wel. Ik weet echter niet wat er nog meer boven mijn hoofd hangt qua medische extra ellende bij het ouder worden,dus ik kan niets beloven over het verder gaan met schrijven. Voorlopig gaat het echter nog redelijk,dus die 75 jaar zit er wellicht wel aan te komen. Ik dank je voor je interesse en stop nu de PC voor mijn eten en TV-journaals. Vriendelijke groeten van Anton Doove.
1 november 2014 - 17:46

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Anton, je persoonlijke perikelen zijn op zichzelf zeer belangrijk, maar op een schrijversforum ligt de focus op het schrijven. Dries zei dit niet voor niets:
Dat je boodschappen gaat doen, naar het ziekenhuis moet of andere persoonlijke beslommeringen maken enkel het bericht langer en je dwaalt dan van het onderwerp af.
Wil je dan alstublieft voortaan je posts richten op het schrijven?
1 november 2014 - 20:53

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat je boodschappen gaat doen, naar het ziekenhuis moet of andere persoonlijke beslommeringen maken enkel het bericht langer en je dwaalt dan van het onderwerp af. Wil je dan alstublieft voortaan je posts richten op het schrijven?
Het onderwerp, in dit geval, is Meneer Doove, die zich opnieuw voorstelt. Ik kende meneer Doove nog niet, maar door zijn berichten over zijn boodschappen, ziekenhuisbezoek en andere 'persoonlijke beslommeringen' heb ik hem een beetje beter leren kennen. Het lijkt mij een zeer aimabele man, die je er hooguit van kunt beschuldigen dat hij de tijd neemt om zich voor te stellen. En waarom zou hij ook niet? Op zijn leeftijd laat je je niet meer opjutten. Ik snap best dat er regeltjes moeten zijn. Maar snap s.v.p. ook dat er situaties zijn dat je even de andere kant moet kijken.
1 november 2014 - 23:01

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eens met Bart en Tja. Dit vind ik wel heel hard. Wat moet meneer Doove wel niet denken van dit forum? Meneer Doove, ik weet niet of u op zoek bent naar bepaalde nummers van Schrijven Magazine, maar ik vond op Catawiki nog 2 nummers uit 2010 te koop staan: klik hier, zet dan een vinkje bij 'Te koop' en druk op 'Selecteer'.
2 november 2014 - 6:27