Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

vreemdsoortig stelt zich even voor!

Hoi mensen! Ik ben nieuw hier en denk ik stel me even voor! Mijn naam is Yasmine, ik ben 20 jaar en ik ben iemand die het heerlijk vind om te schrijven. Mijn roots liggen in Griekenland, ben meertalig opgevoed. Echter heb ik voor maar één taal een of andere fascinatie als het ware en dat is de Nederlandse taal! Momenteel werk ik fulltime, geniet ik van het leven en ga ik in augustus beginnen aan een studie. Geen schrijfopleiding, maar een filmopleiding. Film is een grote passie van me! Het schrijven is eigenlijk in een vrij depressieve periode van mijn leven begonnen. Ik gebruikte het schrijven als een soort uitlaatklep om mijn emoties toch maar ergens kwijt te kunnen. Daarnaast kregen we op de middelbare school zo nu en dan schrijfopdrachten, waar ik met alle plezier aan meedeed. Op die manier ben ik even science-fiction gaan schrijven, vond ik heel fascinerend om te doen. Hier en daar een kort verhaal. Vrijwel alle schrijfsels hadden betrekking op mijzelf of dingen die ik had meegemaakt. Toen ik uit de 'depressie' kwam, raakte ik mijn interesse in het schrijven volledig kwijt. De laatste maandjes ben ik toch maar weer begonnen. Ook weer een vorm van frustraties uiten, kritiek op dit en dat...veel persoonlijke dingen. Ik hield (doe ik nog steeds, maar minder) een boekje bij die ik overal mee naartoe nam om van alles op te schrijven. Dingen die ik in de trein meemaakte in het bijzonder, daar kom je toch wel de gekste en leukste dingen tegen. Vervolgens een blogje begonnen en alles gaan delen met vrienden en familie. Veel positieve reacties gehad, leuk! Wat ik hier doe? Ik hoop hier geïnspireerd te raken door andere schrijvers, ervaren of onervaren. Ik hoop anderen misschien iets te kunnen leren, of zelf van een ander iets te leren. Ik merk dat ik een echte Kreeft ben, iemand die maar wat graag over eigen ervaringen schrijft. Wat ik ook heb gemerkt, is dat ik het heel moeilijk vind om iets luchtigs te schrijven. Mijn meeste stukken hebben een vrij zware lading en daar wil ik graag wat van kwijt. Nou ja, kwijt? Ik wil die luchtige kant ook ontwikkelen. Ik hoop hier op het forum dan ook een hoop te leren, ik sta open voor feedback van wie dan ook, als het maar gepast gebeurt, beledigingen zijn natuurlijk niet nodig! Nou dat was het dan, tot schrijfs! - vreemdsoortig

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vreemdsoortig, wat een prachtige insteek bied je, een verhaal waarmee je in de wereld vooruit kunt! Volg je passie; met het schrijven zit het met jou, lijkt mij, echt goed. Veel succes!

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vreemdsoortig, originele naam en een mooi, lang voorsteltopic! Ik herken het gevoel van twee landen wel wat, zoals je het neerschrijft. Die luchtige kant ontwikkel je vast wel (vastberadenheid is het toverwoord! :D) en daarnaast zijn mensen met een zware kant ook gewoon leuk. :) Gaaf dat je (net als ik) een blog hebt. Veel succes hier op het schrijfforum!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welcome! Hoop in ieder geval niet dat je hernieuwde fascinatie voor het schrijven niet voortkomt uit een depressie die aan het opkomen is. Geniet in ieder geval van het schrijven. Leuk ook dat je terug gaat studeren... Ik hamer er altijd op om te studeren... Heb dat er bij mijn neefje ingestampt van toen hij heel klein was: "Stay in School", (stond vroeger toen we spijbelden op de spelcomputer van het Buffet in het station ;)). Je hebt uiteraard veel kans om te studeren, maar het blijft toch gemakkelijker als je het volledig kunt doen zonder al te veel verantwoordelijkheden... En werken moet je nog heel lang... Veel succes in ieder geval!