Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Even voorstellen: Heems

Hoi, Ik zal mij eens een keer voorstellen. Ik ben Bart en ben hier terecht gekomen omdat ik informatie zocht over het schrijven van boeken. Helaas kan ik niet zeggen dat ik van jongs af aan al verhalen schrijf. Toch heb ik altijd al een boek willen schrijven. Mijn schrijfervaring bestaat uit het jarenlang schrijven voor websites en commerciële teksten voor nieuwsbrieven. Een groot verschil dus met fictie schrijven. Na en begin gemaakt te hebben met een stuk of 8 boeken, allen verschillende thema's, stijlen en genres, heb ik nu eindelijk een onderwerp gevonden waarbij ik mij het prettigst voel en ik tot nu toe het meest enthousiast over aan het schrijven ben. Deels omdat het semi-autobiografisch is. Daarnaast schrijf ik pulp. Ik ben bezig met wat ik Steampulp noem; een detectiveverhaal in een steampunk zetting in een tijd waar de olie is opgeraakt en alleen nog voor de elite beschikbaar is. Het gaat dus ongetwijfeld nog een lange tijd duren voordat jullie hier wat van mij zullen lezen :)

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Heems. Pulp, daar ben ik gek op. Jouw woorden: " Het gaat er vooral om dat ik bang ben dat het boek te kort wordt. Ik wil geen boek van 50 pagina's schrijven. Het hoeft ook weer geen Ken Follett te worden, maar wil wel wat inhoud (niet dat korte boeken dat niet hebben). " Hier kan je op een Pulp achtige-manier gebruik van maken. Zo ging het vroeger ook, en ontstonden boeken die je terugvindt in de wereld-literatuur en zeker in de top 100 van de wereldwijd best verkochte boeken. Zie ook in de film Pulp-fiction wat ze daar mee bedoelen. Puur gebaseerd op Pulp-schrijven. Dus als je tien boekjes schrijft van 50 pagina`s, heb je een boek van 500. blz. Dit is een heel simpele techniek om een boek te schrijven. Of dat echt zo is kan ik persoonlijk nog niet bevestigen, omdat ik nog nooit een roman heb geschreven. 50 pagina`s is [bv x 400 woorden/blz] slechts 20000 woorden. Als je geen sterke inhoud kan maken in 1000 woorden, lukt dat ook niet in 10.000 woorden en al helemaal niet in 1.000.000 woorden. Toch?