Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Voorstellingsvermogen: Trying2Boringinal

4 februari 2011 - 2:31
Beste toetsenbordlikkers, Eigenlijk ben ik altijd een dromer geweest. Op school staarde ik vroeger lesuren lang naar het gedrag van de kraaien op het schoolplein of bedacht ik hele verhalen bij een plaatje uit het Wiskundeboek. Mijn vriendjes en vriendinnetjes nam ik bij het spelen mee in de werelden die aan mijn fantasie ontsproten, vol gevaarlijke schurken, tovenarij en wij natuurlijk als dappere helden. Ik ben nu nog steeds een dromer. Nu hoop ik eigenlijk mijn dromerskant een plek te kunnen geven door regelmatig te schrijven zodat ik me met de problemen van alledag kan bezighouden, zonder te hoeven stoppen met dromen. Wat is uitlaatklep toch eigenlijk een saai, clichématig woord. Een paar jaar geleden schreef ik wat actiever, nu is het een van mijn vele 'bevroren' hobby's. Tot ik eergisteren spontaan weer begon. Het lijkt zelfs ergens toe te leiden. Ik hoop oprecht dat ik in staat zal zijn het schrijven als hobby weer volledig te ontdooien. Lid worden van dit forum leek me in ieder geval een goed begin. Ik ben vervelend perfectionistisch, vandaar dat ik onder een pseudoniem schrijf. Nu ben ik niet gehinderd door de verwachtingen en vooroordelen die aan mijn naam kleven. Niet die van anderen, maar vooral niet die van mezelf. Ik ga er maar vanuit dat een introductie waarin de hoofdpersoon niet meteen tot in detail wordt beschreven, verder geen probleem oplevert op een forum vol fantasierijke schrijvers. P.S. Ben ik trouwens de enige die "Gedichten, columns of andere schrijfsels kun je alleen plaatsen in het onderdeel proeflezen" interpreteert alsof ik geschreven berichten alleen mag plaatsen in het onderdeel proeflezen? De beheerders van dit forum mogen dan wat mij betreft dit schrijfsel naar proeflezen verplaatsen, geheel conform de regels van dit forum. Ik zou het in de subcatagorie pantoffeldiertjesneuken willen plaatsen.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 februari 2011 - 7:43
Beste Trying2Boringinal. Je hebt me nu héél nieuwsgierig gemaakt naar je achternaam. Dat moet dan dus zoiets zijn als Bomans of Carmiggelt? Ook ben ik nogal onder de indruk van de schrijfstijl van je kennismakingspost. Dat belooft wat. Dan je nick. Zit daar een typfout in of zit je ons voor de gek te houden? 2 B original - dan heb je een N teveel. Probeer je ons te vervelen? (Boring) In dat laatste geval moet ik zeggen dat je dáárin niet geslaagd bent... (Als je je nick wil aanpassen, kun je het beste een PB sturen naar onze Dries, de moderator) Welkom op ons forum! Je zult merken dat het hier leerzaam is en - op de koop toe - nog gezellig ook.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 februari 2011 - 9:45
Welkom, ik wip even forum in en uit, weing tijd. Nu ben ik in je topic Trying2BOringinal (origineel die extra n:P ) en ik moet zeggen dat je schrijfstijl iets doet in en met mij. Je schrijft pakkend. Er is ook nog het Blog gedeelte, daar mogen we plaatsen als het maar met ons schrijfproces te maken heeft.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 februari 2011 - 16:05
Terwijl ik aan mijn toetsenbord lik denkend aan een pantoffeldiertjes p*k droom ik over een schrijver met fantasie als een ware evenknie misschien ben ik een ijskonijn zou jij dat kunnen zijn Welkom!

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 februari 2011 - 17:39
Wat een leuke reacties! Precies goed natuurlijk, dat mijn pseudoniem nieuwsgierig maakt, al is mijn achternaam niet Bomans of Carmiggelt. Mijn forumnaam is trouwens een beetje een doordenkertje, dat heeft Mathilde heel goed gezien. Geen spelfouten dus gelukkig! Rest mij om jullie vooral te bedanken voor de prachtige complimenten. Juist nu ik een beetje zoekende ben naar de moed en focus om weer te gaan schrijven, is het geweldig om te lezen dat mijn woorden goed overkomen en iets losmaken. Dat helpt enorm! En speciaal voor Cychick: Zowaar een rijmer op dit forum Je begin is tamelijk krankjorum Maar dit is absoluut een welkom van de hoogste plank Waarvoor mijn evenknie een lichte buiging maakt als dank

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 februari 2011 - 18:13
Welkom Trying2Boringinal , Leuk pseudoniem, doet mij een beetje aan Darwin denken, of de Australische Aboriginals. Ja die Cychick daar ben ik een grote fan van. Zo treffend zoals zij dat kan doen.. Plaats eens een stukje onder proeflezen. Ik ben benieuwd, heel benieuwd. :)

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 februari 2011 - 18:44
Bobcat, Thomach, bedankt voor jullie welkom! Leuk dat je het zegt Bobcat, ik was al van plan om speciaal een Aboringinal avatar te nemen. Bij deze! :) Ik zal binnenkort wel wat plaatsen onder proeflezen, maar ik ben net weer begonnen! Zodra ik mijn literaire draai gevonden heb en iets geschreven heb om voor te leggen, zal ik wel een stukje posten.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 februari 2011 - 20:35
Hoi en welkom, Trying2Boringinal. Vooral niet ophouden met dromen. En schrijven natuurlijk.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 februari 2011 - 23:06
Epic kennistopic heb je =D [Mochten mensen mij niet volgen met ''Epic'' dat staat voor: Hip/cool/gaaf/leuk.] Nou ja welkom ^^

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 februari 2011 - 23:49
Epic kennistopic heb je =D [Mochten mensen mij niet volgen met ''Epic'' dat staat voor: Hip/cool/gaaf/leuk.] Nou ja welkom ^^
HUH?

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 februari 2011 - 23:52
Epic kennistopic heb je =D [Mochten mensen mij niet volgen met ''Epic'' dat staat voor: Hip/cool/gaaf/leuk.] Nou ja welkom ^^
HUH?
variatie: Leuk kennistopic heb je =D Nou ja welkom ^^

Tau

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 februari 2011 - 9:53
Ik word oud, geloof ik...
:crybaby: ik ben het al...
Zoals ik al zei in mijn voorstellingstopic: @ Janheij: Je bent zo jong als je je voelt ;)

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 februari 2011 - 15:33
Bedankt! Wat hangt er een gezellige sfeer op dit forum! Oei, leeftijd. Ik zou willen zeggen: als je zo oud bent als je je voelt, dan is leeftijd gelukkig niet lineair. Rustgevende gedachte nietwaar?

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 februari 2011 - 16:09
Hoi en welkom, overigens een niet bijster origineel welkom. Maar ja...wat wil je: ben een beetje duf na een lange boswandeling en de wind waait maar om dit huis de godganze dag. Mijn hoofd voelt als een dot met watten en het maakt mijn gedachten er een beetje warrig op. Waarschijnlijk betekent het gewoon dat ik ook verkouden ga worden, net als iedereen om mij heen. Oeps, beetje oftopic.. Excuus! Trouwens... Aboriginals wat heb je daar mee? Ben jij blootvoets? Mijn zonnestraaltjes zouden daar wel een lichtje op willen laten schijnen...

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 februari 2011 - 1:26
Ha, je had me wel even te pakken Zonnestraaltje! Tot ik merkte dat een niet bijster origineel welkom bedoeld was als zelfkritische opmerking. Onterecht overigens. Ik vind het mooi hoe je een straaltje van je zondagsmoment hier op het forum laat schijnen, dat maakt het juist origineel. Hmm.. bedoelde je dan toch mijn welkom met je eerste zin? :) De Aboriginals en ik hebben geen speciale band. In de eerste plaats vond ik het mooi hoe het woord bij mijn forumnaam past, zoals hier ook al een keer is opgemerkt. Wel ben ik internationalist en zeer geïnteresseerd in andere culturen en ideeën. Helaas moet verder de hypnotiserende werking van de foto vooral ook verbloemen dat mijn kennis over de Aboriginals (nog) tamelijk beperkt is.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 februari 2011 - 11:43
"Nee, dat is niet zo", "dank je voor het compliment..." en "nee"; het is toch werkelijk de immer aanwezig zijnde zelfkritiek. Ja, ik zie de zonnige kant ervan in: het leidt tot groei en bloei! Van mij persoonlijk dan... maar daar zouden de meningen over kunnen verschillen. Vervelend vind ik het (nog) niet, maar ik merk inderdaad op, dat je lekker allert bent en een voorliefde hebt voor pantoffeldiertjes - wat rijmt op de standaard "miertjes", maar die zijn jou niet origineel genoeg : ) Daarom even een koekje van eigen deeg: je bedoelt denk toch echt hoe het "beeld" bij jouw naam past en niet het "woord"..... Haha. Overigens, bespeur ik enige onzekerheid ten aanzien van de tekst die je schreef ter introductie van jezelf of daag je mij uit om het tegendeel te bevestigen en een compliment te geven over de aardige tekst die je weggaf? Oei....liet ik mij toch uitdagen. Succes en See you!

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 februari 2011 - 14:41
Ik houd er inderdaad wel van om tegen clichés aan te schoppen, dus vandaar de pantoffeldiertjes etc. Soms zeggen mensen dingen zo uit gewoonte. Ik denk dan graag 'waarom zeggen we altijd dit en niet iets anders?' Wat jouw pantoffeldiertjesneukerij betreft, je hebt wel gelijk over het beeld. Ik sloeg een stapje over in mijn uitleg. Het moet zijn: het beeld roept het woord op en het woord past bij mijn naam, dus daarom past het beeld bij mijn naam. Enige onzekerheid is er inderdaad wel. Eigenlijk is perfectionisme ook een vorm van onzekerheid: het is immers steeds niet goed genoeg. Het is geenszins mijn bedoeling om naar complimenten te vissen trouwens. Mijn bedoeling was vooral om er eerlijk over te zijn, want die onzekerheid is vooral erg hinderlijk. Maar binnenkort plaats ik een stukje bij proeflezen. Bij schrijven, net als bij bijvoorbeeld muziek maken, heb je toch de feedback nodig van anderen om een beetje zelfvertrouwen te krijgen. Of niet natuurlijk, dan blijf ik lekker voor mezelf schrijven.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 februari 2011 - 19:29
Perfectie bestaat niet trying2Boriginal....pantoffeldiertjesneukerij is Wel een heel mooi woord....Misschien zelfs zo mooi dat je er een verhaal van kunt maken...