Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Florentino

31 augustus 2008 - 15:35
Beste leden, Al een tijd volg ik deze website en nu dacht ik, laat ik me ook eens registreren. Ik wil binnenkort beginnen met een schrijverscursus. Ik ben 36 jaar, al mijn hele leven verslaafd aan boeken en schrijf sinds mijn tienerjaren vooral gedichten maar ook korte verhalen. Sinds ik iemand een hoofstukje (van weer een niet afgemaakt verhaal) heb laten lezen en zij dit geweldig vond, heb ik de motivatie om eens 'serieus' iets te gaan schrijven. Ik heb het boek 'Zo schrijf je een verdomd goede roman' gelezen, om nog meer tips, regels, handvatten etc. te krijgen. Ik ben er nog niet uit of ik gedichten of verhalen wil gaan schrijven, maar misschien via deze site dat ik hier mijn keuze in kan maken. Met vriendelijke groet, Florentino (of moet ik mijn echte naam melden?)

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
31 augustus 2008 - 17:56
Welkom, Plaats gerust hier ook eens een stukje, daarop komt meestal zeer behulpzame opbouwende kritiek. Lees wel eerst de regels voor het plaatsen van proefteksten.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 augustus 2008 - 22:55
Welkom, Florentino. Maarre... waarom zou je per se moeten kiezen tussen dichten en het schrijven van verhalen? Je kunt je toch ook op beide kunsten werpen?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 augustus 2008 - 23:56
Dank allemaal voor het welkom. Wat beteft het kiezen; het is meer waar ik mezelf eerst in wil ontwikkelen. Eerst dichten of eerst het schrijven van verhalen. Het is dus meer de volgorde.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 September 2008 - 8:47
Florentino, welkom! Sommige mensen vinden het juist fijn om meerdere dingen tegelijk te doen, je zou je zelfs tegelijkertijd op gedichten en schrijven kunnen concentreren. 't Is maar net hoeveel tijd je er aan kunt en wilt besteden.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 September 2008 - 10:48
Welkom Florentino! :) En inderdaad, schrijven en dichten kan door elkaar heen. Zelf schrijf ik maar ik dicht ernaast soms ook.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 September 2008 - 10:56
Trenke, ja dat zou ik ook wel willen. Maar inderdaad, het is de tijd. Vandaar ik heb besloten om het rustig aan te doen en eerst één van de twee te gaan doen. Althans, dat zijn mijn plannen. Maar ik ben me aan het verdiepen welke cursus/workshop (zelfstudie) ik het beste kan doen. Als er een combinatie is, dan zou dat ook een mooie optie zijn. Ik weet alleen van mezelf dat als ik teveel in één keer doe, ik eerder de kans heb dat ik ga verzaken. Daarnaast lees ik veel, ben veel bezig met mijn ander hobby Genealogie en heb nog een fulltime baan. Dus ik moet even kijken hoe ik dit invul. Ik zit te denken aan de LOI cursus Creatief Schrijven of de cursussen die hier beschikbaar zijn van de Academie. P.S. Het betekent niet dat ik me enkel bezig ga houden met schrijven óf dichten. Maar het gaat enkel om de cursus/workshop; ga ik voor een cursus schrijven óf dichten, of beide. Maar los daarvan, zal ik in mijn vrije tijd gewoon beide blijven doen. Misschien was ik daar onduidelijk in?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 oktober 2008 - 18:08
Welkom Florentino. Je schrijft of dicht maar, naar gelang je eigen gevoel, inspiratie en tijd. Ben toch een beetje benieuwd naar je echte naam....

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 oktober 2008 - 10:52
Dag Lien, inderdaad, dat is ook wat ik altijd doe. Alleen ik denk dat ik verkeerd begrepen ben. Ik heb niet gezegd dat ik me enkel met het één of het ander ga bezig houden. Het gaat me enkel om de cursus die ik wil gaan volgen. Of ik een dichtcursus ga volgen of een schrijfcursus. Dat houdt niet in dat ik me met alleen schrijven of dichten bezig ga houden. Mijn eigen naam is Olaf. Florentino is enkel mijn held :-D

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 november 2008 - 22:53
Hai Florentino/Olaf, beetje late reactie, maar in ieder geval, welkom! Kan je vertellen dat je hier, alleen al van de topics een heleboel kan opsteken. Gaat vast helemaal goedkomen. Succes :music: met beide, denk ik dan maar... groetjes,