Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Brooke Anderson

18 juli 2009 - 13:00
Hallo allemaal, Ik heb me vandaag geregistreerd. Ik wil weer beginnen met schrijven. Toen ik jong was (lees: nog jonger) schreef ik maanden lang. Ik stopte omdat het ten koste ging van mijn sociale leven. Ik denk dat ik nu oud genoeg ben om het schrijven te combineren met werk, school en vrienden. Ook wil ik het schrijven weer oppakken zodat ik mijn emoties goed kwijt kan. Ik schrijf voornamelijk dingen op die ik zelf mee maak en waar ik zelf mee zit. By the way: Ik schrijf niet, ik typ.. Ik kan niet schrijven, want het is niet leesbaar en bovendien gaat het langzamer, is het een kliederboel en houd ik typen langer vol. Brooke Anderson is trouwens ook niet mijn echte naam. Dus je hoeft niet te gaan googlen. En voor de mensen die het weten willen: ik ben zestien jaar oud. Heeft iemand nog tips? Hoe te beginnen, waar te beginnen, enz. Groetjes!

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
18 juli 2009 - 17:11
Hoei, geheimzinnig! Maar 16 is wel je echte leeftijd? Combineren met werk??? Dan ben je wel heel gauw afgestudeerd, lijkt me... Tips 'waar te beginnen'? Na al die schrijverijen heb jij de startblokken volgens mij al lang geleden verlaten. Tegen mensen die hier vragen waar ze moeten beginnen (is een hele brede vraag) zeg ik altijd; als je je weg nog niet gevonden hebt, ga dan een cursus doen. Deze site biedt hele interessante cursussen aan. Ik ben momenteel zelf ook bezig met zo'n cursus 'Ontdek je schrijftalent' en zo probeer ik een beetje achter mijn sterktes/zwaktes te komen. De volgende curus ben ik ernaast begonnen: korte verhalen en romanschrijven bij de NTI (1 jr.) op deze manier, en veel op deze site rondsurfen :D, kom ik langzaam op het juiste pad terecht. Misschien iets voor jou? Hoe dan ook: veel succes! Groetjesss D.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
18 juli 2009 - 22:22
@ daantie Ik ben inderdaad echt zestien. Ik ben nog niet afgestudeerd, sterker; ik heb nog niet eens mijn diploma.. Met werk bedoel ik ook mijn bijbaantje. Ik wilde er meer mee laten zien dat ik dus niet alleen maar met het schrijven bezig ben, maar dat ik er graag mee wil beginnen. Gewoon naast de dagelijkse dingen. Een cursus gaat denk ik niet lukken, misschien later als ik 'groot'' genoeg ben, maar het lijkt me wel super interessant. Ik denk dat ik maar eens opzoek ga naar wat informatie hierzo, gewoon lekker doorlezen en wie weet kom ik wel iets interresants tegen. Als ik later misschien van schrijven mijn beroep wil gaan maken (op welke mogelijke manier dan ook) vind ik dat ik eerst wat ervaring op moet doen. Schrijven vind ik prachtig. Ik neem er alleen de tijd niet voor. Bovendien vind ik dit een opstapje. Ik heb nog twee jaar voordat ik mijn studie moet kiezen. Ik hoop dat het genoeg is om mijn interesse en passie in het schrijven te ontdekken. Misschien blijf ik wel alleen voor mezelf schrijven, zoals ik nu doe, maar ik ga vanaf nu in elk geval geen kladje meer weggooien. Aan mijn fantasie en inlevingsvermogen moge het niet liggen, wellicht wel aan mijn geduld en onervarenheid. In elk geval hoop ik iets te leren op schrijvenonline, en ik hoop ook dat het een beetje gezellig is! @ Agnes: Dankjewel & hoi! >;]

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
18 juli 2009 - 23:55
Hallo Brooke, Welkom hier op het forum. Over de NTI cursus kun je ook langer doen, trouwens. Je kan de cursus tijdelijk stop zetten en je kunt verlengen. Weinig tijdsdruk dus, zodat het makkelijk naast andere werkzaamheden gedaan kan worden. (Zo heb ik het ook gedaan.)

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 juli 2009 - 20:42
Ben je al een paar keer tegengekomen bij andere forums. Veel succes en plezier op deze site!

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 juli 2009 - 21:06
@ Claudia: Dat lijkt me sterkt, want dit is een van de weinige forums waar ik lid van ben. Ik zie dat ook jij nieuw bent dus jij ook veer plezier op deze site!

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 juli 2009 - 22:15
@Brook, welkom hier! Een vraagje. Wat is >;] voor emoticon? Dat vraag ik me al af sinds ik je hem voor het eerst zag gebruiken :P Ik zou beginnen met een idee.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 juli 2009 - 22:51
Hee! Haha, leuke vraag! Maar ik vind hem er wel leuk uitzien. Het is meer een combinatie.. Ik heb hem van mijn zusje overgenomen die veel online computergames speelt. Het is een combinatie van een blij poppetje en een knipoog denk ik:P Goh, heb me er eigenlijk nooit in verdiept, maar ik blijf hem lekker wel gebruiken! >;] En ik ga eerst eens lekker hier op de site rondsnuffelen, wat ik al een tijdje doe, maar er staat zoveel informatie dat ik nog wel even druk ben! >;]