Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoe fout mogen zinnen zijn?

Niemand zal de volgende zin goedkeuren: Hij verkeerd in levensgevaar Discutabel zijn al Hun hebben dat gezegd Het meisje die ik zag Ik vind ze fout, maar soms worden ze goedgekeurd. Maar hoe zit het met: Door te analyseren, werd haar relatie met Hannelore problematisch Snel liep hij naar de straat en struikelde over de poes Deze zijn strikt gesproken fout. Maar mij stoort het niet. Wat vinden jullie? En zijn dit soort 'fouten' eerder stijlelementen?

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zou je als schrijver niet zo moeten storen aan wat anderen ervan vinden.
Da's helemaal waar. De spijker op de kop. Maar.... da's wat anders dan je niet aan de regels houden. Vooral als dat uit slordigheid gebeurt. Toch?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat er natuurlijk niet om dat slordigheid mag. Zo werkt dat niet. Het gaat erom dat je weet wat je doet, en dat je dus ook weet dat je van "wat normaal is" afwijkt, en waarom. Dat moet je dus kunnen beredeneren; als je er verder mee wilt zul je het ook tegen een uitgever/redacteur/recensent moeten kunnen uitleggen. Dan schrijf je dus niet meer op je gevoel, maar met je verstand.

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

"Hun zeiden" moet je niet vaker zien dan ca. eens in een tekst, tenzij de schrijver dialect schrijft.
In welk dialect wordt "hun" als onderwerp gebruikt?