talenten
- login of registreer om te reageren
talenten
Een opstel maken over de talenten die je zou kunnen hebben, en niet gebruikt, of men denkt dat je maar een talent heb, met gevolg dat ik weinig aandacht besteedde. laat staan beginnen, gewoon beginnen
Een talent is om jezelf te kunnen zijn, gewoon jezelf, schijnt voor velen niet te lukken, altijd die ander willen zijn, die geweldig goed kan vertellen, of een musicus is. of gewoon rijk is. nog lastiger.
Wees eens jezelf, kijk toch niet teveel naar die ander, ga niet in een hoekje zitten denkend dat je niets bent.
Die uitspraak begreep ik jaren later, jaren na haar overlijden komen die woorden terug.
gelijk met een gesprekje met mijn collega, die gaf notabene aan dat ze jaloers op me was, en de neiging had mij dwars te zitten. hoe bestaat het, jaloers??? waarop is men jaloers, en toch was het zo.
Weetje zei ze, je bent zo gemakkelijk in omgang, je bent jezelf, zo kunnen anderen naar je kijken, voel ik me dan ook zo, zoals anderen naar mij kijken? wel dat ik dan lekker in mijn vel zit, van mensen houd, van mijn werk helemaal wel. en dat kan er wel mee te maken hebben, dan oogt het ook prettig voor anderen blijkbaar.
Ik ben er zelf niet van bewust, en ik heb ook minder prettige tijden gehad, en dan gaan sommige een straatje om bij wijze van spreken, niet dat ik agressief heb, maar ik ben dan niet een zonnige type.
Wat zijn talenten, en hoeveel talenten hebben we, sommigen hebben veel, sommigen hebben weinig, maar tevreden zijn met je werk, genieten, zo dat je bruikbaar bent voor je werk, bv als gastvrouw, die zich dan welkom voelen, is heel erg belangrijk.
Moeder zijn voor haar kinderen, zich in die kinderen kunnen verplaatsen, nog belangrijker.
Directeur van een groot bedrijf, die een groot talent heeft, strategisch, niet op kort termijn werkt en handelt, maar op lang termijn. risico's durft te nemen, en goed is voor zijn werknemers.
Als men aan talenten denkt, denkt men aan schrijvers, musici, acteurs, modekoningin etc. en dan kruipt men maar gauw weg, want dat kan ik niet, nee, niet alles, jaloers? dan verdoe je je tijd, want je kunt je tijd gebruiken om jezelf te ontdekken door van alles te ondernemen, en dan op een dag kom je er achter dat je een talent hebt.
Als men wil leven, heeft men al een groot talent.
Als men wil genieten, nog groter.
Als men van mensen houdt, kom je handen tekort, en dan kijk je niet meer naar de mensen die in jouw ogen veel belangrijker zijn dan jij, want jijzelf bent belangrijk
Dat was een les van mijn mam, een wijze mam vind je niet?
ghanna

ghanna, Kun je wat duidelijker zijn in wat voor reacties je (eigenlijk) verwacht?

Dag Ghanna, je mam was inderdaad heel wijs.
Toch begrijp ik niet echt wat je van ons wil en of dit een stukje uit een verhaal is of zo.
Kan je misschien wat meer toelichting geven? Dan zullen FS, ik en nog anderen met plezier onze reactie schrijven!