Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

yWriter

Hallo, Ik wil graag yWriter downloaden, maar heb hier geen ervaring ofzo mee! Wie kan me helpen? Bvd! Groeten van Tom.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Judy ik heb ook deze software gedownload. Het oogt meteen al goed, moet ik zeggen :nod: (Gelukkig is engels geen probleem voor me) Ik ga hem zeker uitproberen :D

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hihi ook een leuk idee dat ze Jane austen personage's als voorbeeld nemen (dat is mijn lievelings schrijfster :D) Wat mij betreft ben ik nu al verkocht :lol:

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik werk nu met Pagefour en dat is inderdaad 100 keer zo eenvoudig als yWriter. Het kan maar een paar dingen en laat dat nu net de dingen zijn die je nodig hebt om het overzichtelijk te houden, namelijk tabs die in één klik kunnen switchen van hoofdstuk naar personage naar thema, samenvatting, etc.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je bekend bent met excel, voegt yWriter m.i. niet zoveel toe. Het handigst van yWriter vind ik dat je per scène een doelstgelling moet (kunt) opgeven (voor plotscènes: doelstelling - conflict - resultaat, voor subplotscènes: reactie - dilemma - keuze).

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan eigelijk niet kiezen tussen de twee, vind ze allebei goed :confused: Ze hebben allebei nuttige functies :rolleyes:

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
als alternatief kan je ook Papel gebruiken. erg eenvoudig en met een spellingscontrole (al gebruik ik nadien ook word omdat het gaat om een freesource-controlebibje). tot nu toe heb ik het wel enkel gebruikt voor een korte tekst (6500 woorden) page4 en yWriter ga ik ook eens proberen, die lijken mij beter geschikt voor de langere MS type novelle o.d.