Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

verwarrende woorden (en zinnetjes)

Ik ben hier vrij nieuw en kan niet alle onderwerpen doorlezen. Mocht dit elders al staan, dan daarvoor mijn excuses op voorhand. Ik word altijd gefascineerd door woorden, zoals Toon H vaak gebruikt: Olieverversen - Oh, liever verse? Nou las ik onlangs zo'n woord wat mij op het verkeerde been zette: kassalade dat leek me een leuk onderwerp? weet iemand méér van die woorden?

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee joh! het was: Wie kaast kiest Kollumer. Kazen is het maken van kaas. Het was dus een ordinaire leugen. Wie kaast maakt zelf kaas en gaat zeker geen Kollumer kiezen.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, het was geen 'kaast', dat weet ik haast zeker. De verklaring van Micha vind ik wel logisch klinken. Ik ben dus gemanipuleerd waar ik bijstond.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, het was geen 'kaast', dat weet ik haast zeker. De verklaring van Micha vind ik wel logisch klinken. Ik ben dus gemanipuleerd waar ik bijstond.
Had je maar moeten gaan zitten.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Citaat van de link van post #98: Wat gezond was, zoals kaas, wordt minder gezond omdat we er teveel van zijn gaan eten. Wat slecht was, zoals kroketten, wordt goed omdat de producenten de samenstelling aanpassen aan nieuwe inzichten. (Bron: De Volkskrant) Dat doet me denken aan die reclame: Geniet maar drink met mate. Of is dat weer iets anders?

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij de nieuwste inzichten in gezond eten, moet ik altijd denken aan een nummer van Genesis: Living Forever I'm feeling so confused today - they've gone and changed the rules again - cause in my life I'm trying hard - to do it all so I can remain - healthy and sane - and live forever . (Even uit de top van mijn hoofd :) ) (sommige anglicismen zijn best geinig)

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
(sommige anglicismen zijn best geinig)
Ja. Die van Urbanus: mijn haar is in de oorlog, is er dat nou ook een, of net weer niet?

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voorspel. Ik zag het staan achter op een auto: voorspel wat het gaat worden.... Ik raakte in verwarring, want las voorspel (dat wat met seks te maken heeft) en pas later besefte ik dat ik het om voorspellen ging.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij ons op school moesten we elk op zn beurt voorlezen uit een verhaaltje. Hier kwam het woord gilletje (gillu-tje) hier sprak een meisje dit uit als het scheermesjesmerk: gillette --> zjiel-etju. Heel grappig op het moment zelf!